onsdag 6 oktober 2010

Mina tankar går till Kurt Martinsson och hans familj.

Idag går mina tankar till en för mig speciell man, Kurt Martinsson och
naturligtvist till hans söta Helene och deras fina barn.
Kurt, visste nog inte hur speciell han var för mig......
När jag öppnade sally bazar för snart 2 år sedan bjöd jag en dag över Kurt på en fika.
Vi pratade om lokaltidningen ,Örgryte Härlanda Posten som han drev.
Jag hade lite tankar och ideer om förnyelse.......Kurt, lyssnade och lyssnade och tittade på lite exempel jag tagit fram... och log åt mig.
Kurt kontrade dagen efter med att erbjuda mig ett eget uppslag i hans tidning
med temat "Inspiration".
"Nej, Kurt. Jag är dyslektiker. Jag kan inte!
Han svarde mig med : "Det där hörde jag inte. Du är väl på!? ....Jag läser dina texter innan.
Det kan du väl?!"
Jag kunde ju inte säga nej.....
Sedan dess har jag skrivit i er tidning.. Det är allt lite jobbigt när det är dags igen. Jag suckar och kliar mig i huvudet varje gång....... Men ack så STOLT jag är när jag får tidningen i min hand.
Första gången ville jag nästa skrika högt. Jag tror att jag gjorde det också.
Sedan kom tankarna att jag ville skicka tidningen till alla mina stackars lärare
som suckat för min skull.
TITTA, Kurt trodde på mig!
Hörru Kurt, jag kommer aldrig glömma dig! För mig är du speciell!
Du hjälpte mig att våga skriva.
TACK!
Jag trodde på dig med! Jag trodde du skulle klara att besegra cancern men ACK...
Det är så sorgligt detta.
Sov gott!
Psst... det kom ett litet bi och doftade på hjärtat jag gjort till minne av dig.










2 kommentarer:

petrified in pink (Petra) sa...

Vilket underbart varmt inlägg Linda, jag ryser och får en tår i ögonvrån!

petrifiedinpink (Maria) sa...

Om konsten att "kunna skriva" betyder att man fångar läsaren och berör så behärskar du definitivt den konsten, Linda. Jag tror på dig och det är jag inte ensam om.

Kram du fina!