måndag 4 oktober 2010

Jättekanelbullefrulle

Det var härligt att se de yrvakna två godingarnas miner när en jätte kanelbulle med isflackla blev deras frukost denna morgon. 4 oktober Kanelbullesdag.
Naturligtvist fick de kall mjölk till.

Pappan fick varma bullar på sängen igår kväll.

Jag har haft en fobi att baka bullar för min mamma, Sallys mormor hon är en gudinna på att baka goda bullar. Så man vill ju gärna inte göra några töntiga, torra fnös bullar..... men så förra sommaren så tog jag mig till fånga och tänkte att jag måste ju testa. Det blev ett bra resultat och jag fick t.o.m. godkänt av min bullmamma. Jag bakade bullar tre dagar i rad.
Helt befriande!
Jag kan baka bullar! Jag kan baka bullar!
Nu kan mina ungar också titta på bulltv.
Baka är likamed skönt!




4 kommentarer:

fiazoo sa...

Min stora önskan är att du bjussar på receptet :)

Anonym sa...

Mamma kan intyga att du kan baka bullar! Tack för komplimangen!
En härlig överraskning för mina små trollungar. Mamma

sally bazar sa...

Jag tror att recept finns sedan tidigare.... Skall kolla, annars självklart.
Mamma ingen kan slå ditt bakande! De älskar ju överraskningar, myspropparna!

Anonym sa...

gu va cool du är
mvh,
ett fan