lördag 23 juli 2011

Sommarfika- syltkaka

Det är märkligt med jag tänker bara på kakor, fika och mys just nu.

Solen vill ju inte riktigt släppa till så det är baka som gäller här.


Sommarfika på terrassen emellan skurarna - Mysigt!
Här nedan får ni receptet på min enkla favorit - Syltkaka.

Den kan varieras med bär eller sylt som man har hemma. Jag brukar mixa lite.

Den här gången blev det Drottningsylt från Lidl och lite rabarber från

trädgården som jag skar i små bitar.

Jag serverade kakan med vispad grädde som jag hade vänt ner lite hallon i.

Det blir en så vacker rosa färg. Pinklover!

Till det drack vi äpplejuice med mynta, äppleskivor och mycket is.


Baka, baka, liten kaka!
Prova den du med!












2 kommentarer:

♥ Franska Liljan ♥ sa...

Hej, jag ska till göteborg den 19 augusti! Har ni öppet då?

Vänligen Helena /franska liljan

Johanna Stålros sa...

så smarrigt det låter!!! Kram J